Як зменшити ущільнення ґрунту та оптимізувати врожайність сільськогосподарських культур

Ущільнені ґрунти зазвичай можуть давати на 10-20% нижче, ніж здорові ґрунти, саме тому виробники можуть скористатися цілим рядом заходів щодо зменшення ризиків ущільнення та уникнути втрат врожаю.

Погана структура ґрунту обмежує ріст коренів та обмежує доступність поживних речовин, сприяє забуряненості  та хворобам. Витрата палива також різко зростає під час роботи в поганих грунтових умовах, в деяких випадках використання палива збільшується більш ніж удвічі.

Пропонуємо  🌽Насіння Кукурудзи, 🌻Насіння Соняшника ,💰Мікродобриво

💧Засоби захисту рослин:(Гербіциди, Фунгіциди, Інсектициди, Прилипач...)

для пшениці, для сої, для соняшника, для кукурудзи...  

⚠️100% Оригінал 📝ПДВ 🛒ОПТ та Роздріб 🚚Доставка по Україні 👨‍🌾Консультація агронома

 ☎(066) 215-63-58 ☎(067) 66-13-009 ✉КОНТАКТИ , 📲Telegram-канал

Вирішення цих проблем методами, що обмежують ущільнення ґрунту, такими як оптимізація тиску в шинах, зменшення навантаження на вісь та підвищення рівня органічної речовини, може, таким чином, допомогти мінімізувати пошкодження ґрунту.

Зменшеня прибутків

Ущільнення ґрунту може швидко з’їсти валові прибутки, а також може негативно позначитися на дренажі та інфільтрації грунту.

Це пов’язано з розвитком горизонтальних шарів щільних ґрунтових агрегатів у ґрунтовому профілі, що може призвести до посиленого стоку, ерозії ґрунту та втрат поживних речовин.

Органічні речовини ґрунту 

Більшість функцій ґрунту зумовлені біологічними процесами, підкріпленими розкладанням органічної речовини ґрунту. Там, де це доречно, слід підвищувати рівень органічної речовини, щоб створити стійкість ґрунту для створення природних більш здорових ґрунтів.

Це матиме позитивний вплив на водні відносини, агрегацію, структуру, запас вуглецю, кругообіг поживних речовин та біологію грунту.

Управління структурою ґрунту та уникнення деградації шляхом підвищення стійкості має першорядне значення. Цього можна досягти за рахунок оптимізації методів вирощування, тиску в шинах та рівня органічної речовини в грунті.

Візуальна оцінка ґрунту важлива для керування управлінськими рішеннями. Проводиться оцінка шляхом виходу та риття ям, щоб оцінити, що потрібно ґрунтам і яка стратегія обробітку є оптимальною.

Виробники повинні уникати занадто великої кількості обробок, які в іншому випадку можуть загрожувати значним ущільненням глибших профілів грунту.

Пам’ятайте, що 50–60 см – це межа, для якої сг агрегати можуть бути використані для зменшення ущільнення. Структурні пошкодження нижче цієї глибини можуть спричинити реальні проблеми ».

Вимірювання ущільнення

Ущільнення грунту можна виміряти за допомогою кореневого пенетрометра та розуміння об’ємної щільності.

Неущільнені ґрунти мають об’ємну густину нижче 1,3 г / куб. См. Однак показники понад 1,6 г обмежують ріст коренів, а показники 1,8 г – суттєво обмежують ріст коренів, що спричиняє проблеми з урожайністю та здоров’ям ґрунту.

Фактори ущільнення

Вага машини та тиск у шинах мають величезний вплив на ущільнення грунту.

Виробники, які запобігають факторам ризику, пов’язаним із ущільненням ґрунту, можуть ефективно покращити продуктивність.

До факторів, котрі додають витрат належать:

  • Високе навантаження на вісь
  • Втрата структури грунту
  • Проходів техніки занадто багато
  • Вологі умови ґрунту
  • Погане управління дорожнім рухом
  • Високий тиск в шинах
  • Пізній збір врожаю
  • Низький рівень органічної речовини в грунті
  • Високе проковзування колеса

Оптимальний тиск в шинах

Ущільненню верхнього шару грунту сприяє тиск в шинах, а навантаження на вісь вага впливають на ущільнення в глибоких шарах грунту.

Тиск в шинах залежить від навантаження машини, швидкості та її застосування, але, як правило, рекомендується підтримувати тиск нижче 0,7 Бар/Атмосфер (69 кПа), якщо це дозволяє технологія шин.

Коли навантаження збільшується, тиск в шинах підвищується, щоб компенсувати несучу здатність вантажу.

Однак занадто високий тиск може спричинити непотрібне ущільнення ґрунту. Мінімізація тиску на одиницю площі на поверхні особливо важлива, враховуючи великі розміри машин.

Цього можна досягти завдяки використанню сучасних розробок, таких як більш високі та ширші шини з технологіями IF та VF, які можуть компенсувати додаткову вагу.

Шини, вироблені з використанням технології Increased Flexible (Шини низького тиску) позначаються буквами IF перед найменуванням розміру шини на її боковині. Дані шини можуть бути застосовані на тракторах і комбайнах, рідше на обприскувачах.

До основних привілеїв шин Trelleborg з технологією IF (Increased Flexible) в порівнянні зі стандартними можна віднести наступне:

– збільшене пляма контакту + 15% (нижче ущільнення грунту)

– вище передача тягового зусилля + 28% – збільшення терміну експлуатації + 14%

– зниження споживання палива -12%

– підвищення врожайності 3-5%

– можливість експлуатації шин з однаковим тиском як на польових так і в транспортних роботах (несуча здатність шин не залежить від швидкості) що надзвичайно важливо в реальних умовах експлуатації в Україні, де на практиці тиск при транспортних роботах підвищують на 0,2-0.4Атм досить рідко. А це в першу чергу позначається на ресурсі шин. Наприклад, ресурс шини, в якій тиск нижче рекомендованого на 30% знижується в 2 (!)

Застосування:
На тракторах – При ранньо-весняних роботах і дощовій осені. Краще застосовувати здвоєних шин  на слабонесучих грунтах
На комбайнах – При зерноуборці в дощові сезони, на слабонесучих грунтах, при збиранні рису,  при вазі комбайна 50-60 т (при обмежених габаритах і вологих ґрунтах)
На транспортних машинах – У бездоріжжі (тундра, болота, грунтові дороги )

Наступним кроком у розвитку контсрукціі і технології виробництва шин стала розробка і застосування технології  Very Flexible (VF) . Позначається буквами  VF перед найменуванням розміру шини на боковині.

В першу чергу технологія була застосована до виробництва шин для самохідних обприскувачів: виробники даної техніки прагнуть зробити машини якомога ефективнішими зі збільшенням обсягу бака, що неминуче призводить до збільшення спорядженої маси обприскувача. У цей момент необхідні шини з більшою несучою здатністю, збільшеною площею контакту з грунтом (щоб компенсувати вагу і знизити ущільнення грунту) і при цьому ширина шин не повинна збільшуватися. Саме з таким завданням справляються шини з технологією  Very Flexible (VF) .

Конструкція  Very Flexible (VF)  від Trelleborg дозволяє шинам в тому ж типорозмірі нести навантаження на 40% більше або використовувати їх з тиском на 40% нижче порівняно з шинами стандартної контсрукціі.

Вибір шин вищих і ширших шин має бути пріоритетним, оскільки це дозволяє переносити більше навантаження при заданому тиску, що зменшує ризики ущільнення.

Навантаження на вісь

Техніка не повинна мати більшу вагу, ніж потрібно для роботи, потрібно мати за мету утримувати вагу осі нижче шести тонн.

В іншому випадку виробники ризикують зайвимим ущільненням та додатковими витратами на паливо, оскільки, загалом кажучи, 1 т додаткового необов’язкового баласту дорівнює 1 літру додаткової витрати палива на годину.

Крім того рекомендується забезпечити правильний баланс ваги 40-60%, розподілений по трактору, де 40% ваги слід розподілити спереду та 60% ззаду.

Глибина ущільнення грунту відповідно до навантаження на вісь на вологих грунтах
Навантаження на вісь (т) Глибина ущільнення (см) Потужність (к.с.)
4 <30 <125
6 <40 <150
10 > 50 > 300 (і комбайни)
15 > 60 (комбайни та велика машина)

Джерела:

  • https://www.fwi.co.uk/arable/land-preparation/soils/how-to-reduce-soil-compaction-and-optimise-crop-yields
  • http://tyres.agroaliance.com.ua/tyre-if